subota, 30. travnja 2011.

Beč i preventivna konzervacija (2)



Poleđinska zaštita za sliku na drvu

U restauratorskoj radionici Umjetničko-povijesnog muzeja u Beču (Kunsthistorisches Museum Wien) imali smo priliku vidjeti sliku na drvu – rad njemačkog renesansnog slikara Lucasa Cranacha – koja je s lica i poleđine zaštićena staklom. Poleđina slike hermetički je zatvorena. Zaštitno staklo ne naslanja se na drveni nositelj, već je od njega odvojeno distancerima. Mikroklimatski uvjeti (temperatura i relativna vlažnost) unutar zračne 'komore' idealni su. Ovakva je zaštita gotovo nevidljiva, što je važno, jer se slika vraća u izložbeni prostor. Između ukrasnog okvira i slike postavljeno je nereflektirajuće staklo koje pruža fizičku zaštitu i zaštitu od UV zračenja.

(Ana Šapina)


Mreža protiv golubova na zapadnom portalu katedrale sv. Stjepana (Stephansdom) u Beču

Katedrala je sagrađena od vapnenačkog kamena. Naučili smo da je ptičiji izmet, pogotovo onaj golubova, jako bogat kiselinama, a kiseline oštećuju kamen. Kako se katedrala nalazi na glavnom trgu i u pješačkoj zoni (dakle, nema automobila), možemo pretpostaviti da su golubovi veliki izvor problema. Kako bi stali u kraj štetočinama, konzervatori-restauratori su ovaj put izbjegli agresivne metalne bodlje i žice pod naponom struje. Zbog uvučenog položaja portala odlučili su se za po meni bolje rješenje: mrežu protiv golubova. Smatram da je mreža zahvalno rješenje, jer ne dodiruje površinu kamena, estetski je prihvatljiva (gotovo da se ne primijeti), a ni pticama ne šteti, za razliku od bodlji (šiljaka).

Katedrala sv. Stjepana trenutno se nalazi 'pod opsadom' konzervatora-restauratora. Zahvati na zidnom plaštu (čišćenje i konzervacija) izvode se dio po dio pa su tretirani dijelovi vidljivi.

(Ivana Duvnjak)

Nema komentara:

Objavi komentar