UVOD Sagita Mirjam Sunara, v. as.
PIŠU Ana Šapina i Daniel Grgić
Ispravila: Sagita Mirjam Sunara
Sjećate li se našeg prvog blog-zadatka? Studenti su trebali pretražiti rubriku "Preporuke za surfere" na forumu časopisa In situ, izdvojiti dva zanimljiva linka i napisati nekoliko rečenica o njima. Pogledajmo što kažu Ana Šapina i Daniel Grgić.
PIŠU Ana Šapina i Daniel Grgić
Ispravila: Sagita Mirjam Sunara
Sjećate li se našeg prvog blog-zadatka? Studenti su trebali pretražiti rubriku "Preporuke za surfere" na forumu časopisa In situ, izdvojiti dva zanimljiva linka i napisati nekoliko rečenica o njima. Pogledajmo što kažu Ana Šapina i Daniel Grgić.
- - -
BOYER, Marion; Jean Michel TERRIER, "Thangka Restoration and Conservation", asianart.com
Elektronički časopis asianart.com donosi zanimljivi članak o konzervaciji i restauraciji jedne thangke. Thangke su tibetanske sakralne slike za koje je najkarakterističnije to da su oslikane s obje strane. Kao i većina japanskih i kineskih djela, thangke su često smotane u svitak. Zbog svega navedenog, njihovo je konzerviranje i restauriranje vrlo je zahtjevan posao.
Veliki je broj thangki oštećen u "kulturnoj revoluciji" koji Kinezi posljednjih 50 godina provode na Tibetu. (Pokušali su zatrti svaki trag tibetanske kulture; koliko im je to pošlo za rukom, pogledajte ovdje.) Slike su pretrpjele mehanička oštećenja ili su na drugi način izmijenjene. U članku je dan sažeti pregled konzervatorsko-restauratorskih zahvata koji su u prošlosti rađeni na thangkama. Detaljno je opisana nova metoda konzervacije i restauracije ovih specifičnih umjetnina.
SLUSSER, Mary Shepherd, "Conservation and Digitisation of Rolled Palm Leaf Manuscripts in Nepal", asianart.com
U članku se opisuje projekt konzervacije i digitalizacije 400 rukopisa na 'rolanim' palminim listovima sa glinenim pečatima iz Asa Arhiva u Nepalu. To je javna knjižnica s najvećom zbirkom rukopisa na palminim listovima u Nepalu i jedna od rijetkih ustanova koja je digitalizirala cijelu svoju zbirku. Izuzetak su bili rukopisi na paliminim listovima koji se nisu mogli ni rastvoriti bez oštećivanja; zato je njhova digitalizacija bila posljednja na redu.
Odjel za restauraciju papira Centra Harry Ransom (Sveučilište u Austin-u, Teksas)
Radionica za konzervaciju papira odgovorna je za sigurnu pohranu, čuvanje i konzervaciju zbirke starih rukopisa, grafika, crteža, plakata i drugih radova na papiru. Uz to, restauratori za papir istražuju tehnologiju i povijest materijala (medija i nositelja/podloge), literarne i umjetničke postupke i metode te konzervatorsko-restauratorske postupke. Njihova dosadašnja istraživanja uključuju povijest proizvodnje tinte, utvrđivanje stabilnosti komercijalno dostupne tinte, način proizvodnje olovaka i Japan papira, alkalizaciju papira i dr.
GRISSOM, Carol A.; Ronald S. HARVEY, "The Conservation of American War Memorials Made of Zinc", Journal of the American Institute for Conservation, vol 42, br. 1, 2003., str. 21- 38
U uvodnom dijelu članka opisuje se porijeklo skulptura, navode imena proizvođača i umjetnika koji su ih modelirali. Riječ je o kipovima časnika i vojnika koji su služili u američkom građanskom ratu u 19. st. U poglavlju posvećenom njihovoj proizvodnji predstavljaju se radionice i ljevaonice koje su u Njemačkoj početkom 19. stoljeća izrađivale kipove od cinka. Spominju se vrste legura iz toga perioda. Poglavlje o propadanju opisuje uzroke oštećenja spomenika, dok se u poglavlju o konzervatorsko-restauratorskoj obradi opisuju metode i materijali za sanaciju pukotina, lomova i deformacija, podupiranje skulptura te uklanjanje produkata korozije. Na kraju članka, autori upozoravaju na štetnu praksu zapunjavanja skulptura betonom.
:) Super!
OdgovoriIzbriši